Home GDPR Obchodní podmínky

Obchodní podmínky

Tyto obchodní podmínky (dále jen „OP“) platí pro nákup v internetovém obchodě rozvojvprirode.cz a upravují vztahy mezi prodávajícím a kupujícím v oblasti prodeje zboží.

Prodávající

Relative design s.r.o., Komenského nám. 141, 674 01 Třebíč

zapsána v obchodním rejstříku Krajského soudu v Brně, oddíl C, vložka 57691

IČ: 276 77 028

Číslo bankovního účtu: 274053177/0300

Telefon: +420 607 600 770

E-mail:  info@rozvojvprirode.cz

Kontaktní adresa: Komenského nám. 141, 674 01  Třebíč

Příjem objednávek přes internetový obchod www.rozvojvprirode.cz prodávajícího probíhá non-stop (24 hodin denně).

Kupující

Kupujícím se pro účely těchto OP rozumí spotřebitel ve smyslu ustanovení § 419 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen ObčZ). Je-li kupujícím podnikatel, ustanovení těchto OP na ochranu spotřebitele se pro úpravu jeho vztahů s prodávajícím nepoužijí.

Zpracování osobních údajů

Při zahájení obchodních vztahů předává kupující prodávajícímu pouze své kontaktní údaje nutné pro bezproblémové vyřízení objednávky, popřípadě údaje, které chce mít uvedeny na nákupních dokladech.

Před nákupem se není nutné registrovat. Informace o návštěvnících webu nejsou shromažďovány. Pokud se návštěvník rozhodne pro nákup, musí uvést svoje pravdivé identifikační údaje, tj. jméno, příjmení, adresu, telefon a e-mail. Tyto údaje jsou nutné k odeslání zásilky. Údaje jsou využívány pouze pro potřeby provozovatele a nejsou poskytovány jinému subjektu.

Prodávající prohlašuje, že veškeré osobní údaje jsou důvěrné, budou použity pouze k uskutečnění plnění smlouvy s kupujícím a nebudou jinak zveřejněny, poskytnuty třetí osobě apod. s výjimkou situace související s distribucí či platebním stykem týkajícího se objednaného zboží (sdělení jména a adresy dodání).

Osobní data, která kupující uvede při objednání, jsou využita pro úkony přímo související s vaší objednávkou. Data jsou uchovávána a zpracovávána dle platných právních předpisů a slouží výhradně pro naši potřebu a nebudou poskytnuta jiným subjektům. Výjimku představují externí dopravci a zpracovatel dotazníku spokojenosti. Osobní údaje zákazníků jsou předávány v minimálním rozsahu, který je nutný k bezproblémovému doručení zboží, či zjištění zákaznické spokojenosti.

 

Informace o prodávaném zboží

Prodávající poskytuje prostřednictvím webových stránek tyto produkty:

Workshop – tím se rozumí antistresové semináře, nebo antistresová školení ve spojení s představením a vyzkoušením metody Wim Hof, to vše prostřednictvím odborného lektora. Bližší specifikace každého konkrétního workshopu je uvedena na webových stránkách.

Vzdělávací produkt – tím se rozumí školení nebo jiný výukový formát na téma uvedené na příslušném objednávkovém formuláři. Bližší specifikace každého konkrétního online vzdělávacího produktu je uvedena na webových stránkách.

Zboží – tím se rozumí věci typu knihy nebo dárkové předměty nabízené na webových stránkách.

Doručení zboží, přechod nebezpečí nahodilé zkázy a nahodilého zhoršení předmětu koupě

  • Zboží Vám bude doručeno způsobem dle Vaší volby, přičemž můžete vybírat z následujících možností:

    1. Doručení prostřednictvím vybraných dopravních společností.

  • Doba doručení Zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu doručení a platby. Doba uvedená na E-shopu je pouze orientační a může se lišit od skutečné doby dodání.

  • Při přebírání Zboží od dopravce je Vaší povinností zkontrolovat neporušenost obalu Zboží a v případě jakéhokoli poškození tuto skutečnost neprodleně oznámit dopravci a Nám. V případě, že došlo k poškození obalu, které svědčí o neoprávněné manipulaci a vstupu do zásilky, není Vaší povinností Zboží od dopravce převzít.

  • Zboží jste povinen převzít v dohodnutém místě a čase. Pokud si doručované Zboží nepřevezmete podle předchozí věty, e-mailem Vám sdělíme, kde si můžete Zboží převzít, včetně lhůty pro jeho převzetí nebo Vám Zboží na základě Vaší písemné žádosti zaslané nejpozději do 14 dnů od kdy jste si měli Zboží převzít, opětovně doručíme, přičemž se zavazujete nám uhradit veškeré náklady spojené s opětovným. V případě, kdy porušíte svou povinnost převzít Zboží, s výjimkou případů podle čl. 6.4 těchto Podmínek, nemá to za následek porušení Naší povinnosti Vám Zboží doručit. Zároveň to, že Zboží nepřevezmete, není odstoupení od Smlouvy mezi námi a vámi. Pokud Zboží nepřevezmete ani v dodatečné lhůtě, vzniká Nám právo od Smlouvy odstoupit z důvodu Vašeho podstatného porušení Smlouvy. Rozhodneme-li se tohoto práva využít, je odstoupení účinné v den, kdy Vám toto odstoupení doručíme. Odstoupení od Smlouvy nemá vliv na nárok na náhradu vzniklé škody v částce skutečných nákladů na pokus o doručení Zboží, případně dalšího nároku na náhradu škody, vznikne-li.

  • Pokud je z důvodů vzniklých na Vaší straně Zboží doručováno opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo ve Smlouvě dohodnuto, je Vaší povinností nahradit Nám náklady s tímto opakovaným doručením spojené. Platební údaje pro zaplacení těchto nákladů Vám zašleme na Vaši e-mailovou adresu uvedenou ve Smlouvě a jsou splatné do 14 dnů od doručení e-mailu.

  • Nebezpečí škody na Zboží na Vás přechází v okamžiku, kdy jej převezmete. V případě, kdy Zboží nepřevezmete, s výjimkou případů podle čl. 4 těchto Podmínek, přechází na Vás nebezpečí náhodné zkázy a náhodného zhoršení Zboží v okamžiku, kdy jste měli možnost jej převzít, ale z důvodů na Vaší straně k převzetí nedošlo. Přechod nebezpečí náhodné zkázy a náhodného zhoršení Zboží pro Vás znamená, že od tohoto okamžiku nesete všechny důsledky spojené se ztrátou, zničením, poškozením či jakýmkoli znehodnocením Zboží.

  • V případě, že Zboží nebylo v E-shopu uvedeno jako skladem a byla uvedena orientační doba dostupnosti, budeme Vás vždy informovat v případě:

    1. mimořádného výpadku výroby Zboží, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dostupnosti nebo informace o tom, že nebude možné Zboží dodat;

    2. prodlení s dodáním Zboží od Našeho dodavatele, přičemž Vám vždy sdělíme novou očekávanou dobu dodání.

  • V případě, že nebudeme schopni Vám Zboží dodat ani do 30 dnů od potvrzení Objednávky, a to z jakéhokoli důvodu, Vy jste oprávněni od Smlouvy odstoupit.

  • V případě, že standardní doba doručení Zboží je delší než 30 dní od potvrzení Objednávky, budeme Vás o tom předem informovat, zejména prostřednictvím informace o orientační době dostupnosti Zboží uveřejněné na E-shopu a zasláním zvláštního e-mailu se žádostí o potvrzení, že berete na vědomí tuto dodací lhůtu Zboží. Pokud nebudete s touto dodací dobou souhlasit, máte právo od Smlouvy odstoupit.


Kupní cena a její zaplacení

Kupní cena zboží se platí v českých korunách. Kupní cenu a případné náklady spojené s dodáním zboží je možné uhradit:

a) hotově při dodání zboží na dobírku
b) hotově při osobním odběru zboží
c) kartou či bankovním převodem

Informace o zboží a ceně uváděné prodávajícím jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží.

Prodávající je oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

Zboží zůstává do úplného zaplacení kupní ceny majetkem prodávajícího, vlastnictví k prodávaným věcem tedy přechází na kupujícího zaplacením ceny zboží prodávajícímu.

Prodávající si vyhrazuje právo změny cen i v průběhu dne bez předchozího upozornění. Nevztahuje se na zboží uložené v této době v košíku a reservované. Po vypadnutí z košíku je zboží nabízeno za aktuální cenu.

Kupujícímu bude dodáno zboží za cenu platnou dle ceníku v okamžiku objednání. V případě, že se jedná o speciální zboží na objednávku nebo zboží, které není momentálně na skladě, prodávající kupujícímu potvrdí telefonicky nebo e-mailem cenu a termín dodání. Tuto cenu je prodávající oprávněn kupujícímu měnit vzhledem k aktuální situaci na trhu a v závislosti na vývoji kurzu Kč vůči zahraničním měnám. Těmto případům předchází žádost o sdělení předpokládané ceny a času dodání. Pokud není potvrzeno, není smlouva uzavřena.

Práva odpovědnosti za vady

  • Úvodní ustanovení k odpovědnosti za vady

    • Zavazujeme se, že Vám Zboží dodáme v požadované kvalitě, množství a bez vad.

    • Zodpovídáme za vady, které má Zboží při jeho převzetí. Při použitém Zboží neodpovídáme za vady vzniklé jejich použitím nebo opotřebením. U Zboží prodávaného za nižší cenu neodpovídáme za vady, pro které byla sjednána nižší cena.

    • Obecná záruční doba je 24 měsíců. Záruční doba začíná běžet od momentu převzetí Zboží z Vaší strany.

    • Dojde-li k výměně Zboží, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nového Zboží z Vaší strany.

    • Vaše práva z odpovědnosti za vady Zboží, pro které platí záruční doba, zaniknou, pokud je neuplatníte v záruční době. Avšak práva z odpovědnosti za vady u Zboží, které se rychle kazí, musíte uplatnit nejpozději v den následující po koupi, jinak Vaše práva zaniknou.

    • Zaručujeme, že v době přechodu nebezpečí náhodné zkázy a náhodného zhoršení Zboží podle čl. 7 Podmínek je Zboží bez vad, zejména, že:

      1. má vlastnosti, které jsme si s Vámi dohodli, a pokud nebyly výslovně dohodnuty, pak takové, které jsme při popisu Zboží uvedli, případně takové, které lze vzhledem k povaze Zboží očekávat;

      2. je vhodný pro účely, které jsme uvedli nebo pro účely, které jsou pro Zboží tohoto typu obvyklé;

      3. odpovídá jakosti nebo provedení dohodnutého vzorku, pokud byla kvalita nebo provedení stanoveno podle vzorku;

      4. je v odpovídajícím množství a hmotnosti;

      5. splňuje požadavky na něj kladené zvláštními právními předpisy;

      6. není zatíženo právy třetích stran.

  • Podmínky uplatnění práva z odpovědnosti za vady (reklamace)

    • Při převzetí Zboží jste povinen Zboží pečlivě prohlédnout a zkontrolovat. V případě zjištění zjevných vad (např. mechanického poškození) jste povinen bez zbytečného odkladu uplatnit reklamaci způsobem podle bodu 7.4.1. níže. K pozdější uplatněné reklamaci z důvodu zjevných vad na Zboží, včetně vady spočívající v neúplnosti Zboží, nebudeme přihlížet.

    • Právo z odpovědnosti za jiné vady (skryté vady), jste povinen uplatnit způsobem dle bodu 7.4.1. níže bez zbytečného odkladu poté, co jste vadu na Zboží zjistili, nejpozději však do uplynutí záruční doby.

    • Záruka se vztahuje pouze na výrobní vady Zboží a vady způsobené mechanickým poškozením. Právo z odpovědnosti za vady nemůžete uplatnit zejména na vady způsobené opotřebením, mechanickým poškozením, používáním Zboží v nevhodných podmínkách a pod.

    • Nejste oprávněni uplatnit právo z odpovědnosti za vadu v případě, že jste o vadě věděli před převzetím Zboží, resp. jsme Vás na ni upozornili nebo Vám z toho důvodu byla poskytnuta přiměřená sleva z Ceny Zboží.

  • Uplatnění práva z odpovědnosti za škodu (reklamace)

    • V případě, že bude mít Zboží vadu, tedy zejména nebude-li splněna některá z podmínek dle čl. 3. 2, můžete Nám takovou vadu oznámit a uplatnit práva z odpovědnosti za vady (tedy Zboží reklamovat) zasláním e-mailu, či dopisu na Naše adresy uvedené u Naších identifikačních údajů, případně osobně na Naší provozovně. Pro reklamaci můžete využít také vzorový formulář poskytovaný z Naší strany, který tvoří přílohu č. 2. 1 Podmínek.

    • Ve Vašem oznámení, kterým si uplatňujete reklamaci uveďte především popis vady Zboží a Vaše identifikační údaje, včetně e-mailu, na který máte zájem dostat vyrozumí o způsobu vyřízení reklamace, a také uveďte, který z nároků z odpovědnosti za vady, specifikovaných v bodě 7.5.4. až 7.5.8., si uplatňujete.

    • Při uplatnění reklamace nám předložte také doklad o koupi Zboží (fakturu), a to za účelem prokázání jeho koupě u Nás, jinak nejsme povinni Vaši reklamaci uznat.

    • Za den zahájení reklamačního řízení považujeme den doručení vadného Zboží spolu s příslušnými doklady (dle bodu 7.4.3). V případě, že je Vaše podání, kterým si uplatňujete reklamaci, neúplné (zejména nečitelné, nejasné, nesrozumitelné, neobsahuje požadované dokumenty apod.), písemně, zejména e-mailem, si od Vás vyžádáme doplnění podané reklamace. V tomto případě reklamační řízení začíná v den doručení Vašeho doplněného podání.

    • Pokud nedoplníte podanou reklamaci ve smyslu bodu 7.4.4. tohoto článku bez zbytečného odkladu, nejpozději do 10 dnů ode dne doručení Naší výzvy dle bodu 7.4.4. tohoto článku, budeme považovat Vaše podání za neopodstatněné.

  • Vyřízení reklamace

  • Na základě Vašeho rozhodnutí, které z práv podle § 622 a § 623 zákona č.40/1964 Sb. Občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“) (specifikovaných v bodě 7.5.4. až 7.5.8.) uplatňujete, určíme způsob vyřízení reklamace ihned, ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění Vaší reklamace. V odůvodněných případech, zejména vyžaduje-li se složité technické zhodnocení stavu Zboží, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění Vaší reklamace.

  • Po určení způsobu vyřízení reklamace, reklamaci vyřídíme ihned, v odůvodněných případech můžeme reklamaci vyřídit i později; vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace máte právo od Smlouvy odstoupit nebo máte právo na výměnu Zboží za nové zboží, pokud je to možné.

  • O vyřízení reklamace Vám vydáme písemný doklad, a to nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace ao jejím vyřízení Vás budeme informovat prostřednictvím e-mailu. V případě, že bude reklamace uznána, zašleme Vám opravené Zboží nebo Zboží vyměníme za nové zboží nebo Vám vrátíme zaplacenou Cenu Zboží, nedohodneme-li se jinak.

  • Pokud jde o vadu, kterou můžeme odstranit, máte právo, aby byla vada bezplatně, včas a řádně odstraněna. Vadu Zboží odstraníme bez zbytečného odkladu.

  • Namísto odstranění vady můžete požadovat výměnu Zboží, nebo pokud se vada týká pouze součásti Zboží, výměnu této součásti, a to v případech pokud Nám tím nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k Ceně Zboží nebo závažnost vady.

  • Namísto odstranění vady Zboží můžeme vždy vyměnit vadné Zboží za bezvadné, pokud Vám to nezpůsobí závažné potíže.

  • Pokud se jedná o vadu Zboží, kterou nelze odstranit a která brání tomu, abyste Zboží mohli řádně užívat jako zboží bez vady, máte právo na výměnu Zboží nebo máte právo od Smlouvy odstoupit. Stejná práva Vám přísluší, jde-li sice o odstranitelné vady, ale nemůžete pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad Zboží řádně užívat.

  • Jde-li o jiné neodstranitelné vady, máte právo na přiměřenou slevu z Ceny Zboží.

  • Reklamaci vyřídíme předáním opraveného Zboží, výměnou Zboží, vrácením Ceny Zboží, vyplacením přiměřené slevy z Ceny Zboží, písemnou výzvou k převzetí plnění (Zboží) nebo odůvodněným zamítnutím reklamace.

  • Uplatnění práv z odpovědnosti za vady a reklamace Zboží se řídí ustanovením § 619 a násl. Občanského zákoníku, zákonem č.j. 250/2007 Zz o ochraně spotřebitele ao změně a doplnění zákona Slovenské národní rady č.j. 372/1990 Sb. o přestupcích ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“), a zákonem č.j. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího ao změně a doplnění některých zákonů ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele při prodeji na dálku“).

  • V případě, že jste podnikatelem, je Vaší povinností oznámit a vytknout vadu bez zbytečného odkladu poté, co jste ji mohli zjistit, nejpozději však do 3 dnů od převzetí Zboží.

  • V případě, že jste spotřebitel, máte právo uplatnit práva z odpovědnosti za vady, které se vyskytnou u spotřebního Zboží ve lhůtě 24 měsíců od převzetí Zboží.

 

Odstoupení od smlouvy a vrácení zboží

Kupující je oprávněn zboží vrátit pouze v případě odstoupení od smlouvy.

Kupující má v souladu s ustanovením § 1929 odst. 1 ObčZ právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. V takovém případě je povinen zaslat zboží na adresu prodávajícího, a to nejdříve společně s oznámením o odstoupení od smlouvy, nejpozději však do 14 dní od doručení tohoto oznámení.

Pro usnadnění komunikace je vhodné v odstoupení uvést datum nákupu či číslo smlouvy/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží.

Prodávající je povinen kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od kupujícího přijal. Nabízí-li prodávající v rámci určitého způsobu dodání zboží několik možností, je povinen kupujícímu nahradit nejlevnější z nich. Nejpozději ve stejné lhůtě je kupující povinen prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží. Zboží by mělo být vráceno prodávajícímu (ne na dobírku) kompletní, nejlépe v původním obalu, nesmí jevit známky opotřebení či poškození. Náklady vrácení zboží nese kupující.

Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.

Je-li vrácené zboží poškozeno porušením povinností kupujícího, je prodávající oprávněn vůči kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.

Právo na odstoupení od smlouvy nelze uplatnit u smluv na dodávku zboží upraveného podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu a u smluv na zboží, které bylo vyňato z uzavřeného obalu a z hygienických důvodů je nelze vrátit.

 

Řešení sporů

Vzájemné spory mezi prodávajícím a kupujícím řeší obecné soudy.

Kupující, který je spotřebitelem, má podle zákona o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz.

Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh spotřebitele, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy spotřebitel uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.

Spotřebitel má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS

Dozor nad dodržováním povinností podle zákona o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).

Závěrečná ustanovení

Zakoupením produktů, jež jsou v obchodní nabídce prodávajícího, nevznikají kupujícímu žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů a označení zboží, firemního loga či jiných označení kteréhokoliv z výrobců zboží, resp. prodávajícího.

Právní vztahy prodávajícího s kupujícím, výslovně neupravené těmito OP, se řídí příslušnými ustanoveními ObčZ a předpisy souvisejícími.

 

Smlouva a otázky související se řídí českým právem.

 

Tyto obchodní podmínky jsou účinné od 5. 3. 2025